Cyberdays Hasta 40%Dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cognitive Styles in Infancy and Early Childhood (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781848722576
N° edición
1

Cognitive Styles in Infancy and Early Childhood (en Inglés)

Nathan Kogan (Autor) · Psychology Press · Tapa Dura

Cognitive Styles in Infancy and Early Childhood (en Inglés) - Kogan, Nathan

Libro Físico

$ 208.206

$ 260.258

Ahorras: $ 52.052

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 28 de Agosto y el Viernes 06 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cognitive Styles in Infancy and Early Childhood (en Inglés)"

Originally published in 1976, here is a comprehensive account of the role of cognitive styles in early childhood. The author considers the possible precursors of these styles in infancy, and offers a new classification scheme that helps to clarify the relation of cognitive styles to ability and intelligence. In separate chapters, field independence-dependence, reflection-impulsivity, breadth of categorization, and styles of conceptualization are examined, along with a chapter on the interrelationships between these styles. The final chapter integrates and critically summarizes the significance of cognitive styles during the early years of life. Throughout the volume the author attempts to link cognitive styles with other theoretical constructs (for example, unilinear versus multilinear models of development, Inhelder and Piaget's studies of classification stages), and finally, the author advances a set of seven conclusions to reflect the contemporary state of knowledge in regard to the character and function of cognitive styles during the early years of life.This volume provides information about the beginnings of cognitive styles in infancy and the course of their development in preschool years. Research is examined both from the viewpoint of developmental change and individual differences among children. The role of sex differences in cognitive styles is thoroughly examined, and, contrary to earlier claims of 'no difference', the author convincingly demonstrates that females manifest clear-cut superiority across a wide band of cognitive functions during the pre-school years.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes