Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Design of Experiments: A Modern Approach (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781119746010
N° edición
1

Design of Experiments: A Modern Approach (en Inglés)

Bradley Jones; Douglas C. Montgomery (Autor) · John Wiley & Sons Inc · Tapa Blanda

Design of Experiments: A Modern Approach (en Inglés) - Bradley Jones; Douglas C. Montgomery

Libro Físico

$ 287.388

$ 359.235

Ahorras: $ 71.847

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Design of Experiments: A Modern Approach (en Inglés)"

STUDENT SOLUTION AVAILABLE IN INTERACTIVE E-TEXT PREFACE III ABOUT THE AUTHORS V 1 EXPERIMENTAL DESIGN: PRINCIPLES AND PRACTICES AND STATISTICS REVIEW 1 1.1 THE STRATEGY OF EXPERIMENTATION 1 1.2 BASIC PRINCIPLES 8 1.3 PRACTICAL GUIDELINES FOR DESIGNING AN EXPERIMENT 10 1.3.1 RECOGNITION OF AND STATEMENT OF THE PROBLEM 10 1.3.2 SELECTION OF THE RESPONSE VARIABLE 11 1.3.3 CHOICE OF FACTORS, LEVELS, AND RANGES 11 1.3.4 EXPERIMENTAL DESIGN GENERATION 13 1.3.5 PERFORMING THE EXPERIMENT 14 1.3.6 STATISTICAL ANALYSIS OF THE DATA 14 1.3.7 CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS 15 1.4 A BRIEF HISTORY OF DESIGNED EXPERIMENTS 15 1.5 A REVIEW: USING STATISTICAL TECHNIQUES IN EXPERIMENTATION 17 1.6 REVIEW OF SOME BASIC STATISTICAL CONCEPTS AND METHODS 18 1.6.1 DATA DESCRIPTION 18 1.6.2 RANDOM SAMPLES, STATISTICS AND SAMPLING DISTRIBUTIONS 23 1.6.3 STATISTICAL INTERVALS AND TESTS OF HYPOTHESES 28 2 SIMPLE COMPARATIVE EXPERIMENTS 42 2.1 INTRODUCTION 42 2.2 STATISTICAL METHODS FOR COMPARING TWO POPULATION MEANS 42 2.2.1 PARAMETER ESTIMATION AND CONFIDENCE INTERVALS 42 2.2.2 STATISTICAL HYPOTHESIS TESTING ON THE DIFFERENCE IN MEANS 47 2.3 COMPARISON OF TWO MEANS, VARIANCES UNKNOWN 51 2.3.1 CONFIDENCE INTERVALS ON THE DIFFERENCE IN MEANS OF TWO NORMAL DISTRIBUTIONS, VARIANCES UNKNOWN 52 2.3.2 HYPOTHESIS TESTING ON THE DIFFERENCE IN MEANS OF TWO NORMAL DISTRIBUTIONS WITH UNKNOWN VARIANCES 54 2.3.3 COMPARISON OF MEANS OF TWO NORMAL DISTRIBUTIONS WITH VARIANCES UNKNOWN BUT ASSUMED EQUAL 56 2.3.4 POWER AND SAMPLE SIZE CALCULATIONS 57 2.3.5 THE NORMALITY ASSUMPTION 57 3 EXPERIMENTS WITH A SINGLE CATEGORICAL FACTOR: DESIGN ISSUES AND THE ANALYSIS OF VARIANCE 59 3.1 MOTIVATING EXAMPLE 59 3.2 STATISTICAL MODEL FOR THE DATA 61 3.3 DESIGN CONSIDERATIONS 62 3.4 STATISTICAL ANALYSIS OF THE DATA 62 3.4.1 PARTITIONING THE VARIANCE OF THE RESPONSE 63 3.4.2 THE ANOVA 64 3.4.3 POST-ANOVA COMPARISON OF TREATMENT MEANS 65

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes