Tenes 10% dcto extra usando el código dFELIZDIADELAMIGO - Válido del 15 al 21 de Junio  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Development and Learning of Young Children with Disabilities: A Vygotskian Perspective (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
212
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.2 cm
Peso
0.33 kg.
ISBN13
9783319818207

Development and Learning of Young Children with Disabilities: A Vygotskian Perspective (en Inglés)

Louise Bøttcher (Autor) · Jesper Dammeyer (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Development and Learning of Young Children with Disabilities: A Vygotskian Perspective (en Inglés) - Bøttcher, Louise ; Dammeyer, Jesper

Libro Nuevo

$ 217.918

$ 272.397

Ahorras: $ 54.479

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Jueves 15 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Development and Learning of Young Children with Disabilities: A Vygotskian Perspective (en Inglés)"

This book introduces current theories and research on disability, and builds on the premise that disability has to be understood from the dialectical dynamics of biology, psychology, and culture over time. Based on the newest empirical research on children with disabilities, the book overcomes the limitations of the medical and social models of disability by arguing for a dialectical biopsychosocial model. The proposed model builds on Vygotsky's cultural-historical ideas of developmental incongruence, implying that the disability emerges from the misfit between individual abilities and the cultural-historical activity settings in which the child with impairments participates. The book is a theoretical contribution to an updated understanding of disability from a psychological and educational perspective. It focuses on the first years of the life of the child with impairment, and travels through infancy, toddler, preschool and early school age, to track the developmental trajectories ofdisability through the dialectical processes of cultural, social, individual, and biological processes. It discusses a number of themes that are relevant for the early development and support for children with various types and degrees of disability through the lens of Vygotsky's cultural-historical developmental theories. Some of the themes discussed are inclusion, mental health, communication, aids and family life.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes