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portada Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
350
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.4 x 15.0 x 2.3 cm
Peso
0.50 kg.
ISBN13
9783039112968
N° edición
0002

Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing (en Inglés)

Gina Poncini (Autor) · Maurizio Gotti (Otro) · Peter Lang Group Ag, International Academic P · Tapa Blanda

Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing (en Inglés) - Gotti, Maurizio ; Poncini, Gina

Libro Nuevo

$ 192.031

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Discursive Strategies in Multicultural Business Meetings-: Second Printing (en Inglés)"

Winner of the Association for Business Communication Award for Distinguished Publication on Business Communication. This book explores multiparty, multicultural interaction at international business meetings. It investigates discourse at an Italian company's meetings of its international distributors, conducted mainly in English and attended by participants from different countries in Europe, Asia and North America. Data come from audio recordings of the meetings, normally lasting two to three days, and are supplemented by the author's observations of the meetings. The study uses a series of approaches to analyze selected linguistic and interactional features, presenting an in-depth analysis and discussion of data extracts that draws on both qualitative and quantitative approaches. It highlights the way the main company speaker and some of the multilingual participants use discursive strategies to build common ground, to construct a cooperative business relationship or to negotiate or avert conflict. The study questions the role of cultural differences in approaching multicultural, multilingual meetings and argues that organizational roles, the business context and individual differences must also be considered.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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