Buscadays Hasta 40% en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Equitable Education: From Policy to Praxis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
50
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 0.3 cm
Peso
0.08 kg.
ISBN13
9781636482514
Categorías

Equitable Education: From Policy to Praxis (en Inglés)

Yogendra Gandhari (Autor) · Eliva Press · Tapa Blanda

Equitable Education: From Policy to Praxis (en Inglés) - Gandhari, Yogendra

Libro Nuevo

$ 49.108

$ 81.847

Ahorras: $ 32.739

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 26 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Equitable Education: From Policy to Praxis (en Inglés)"

Education plays a pivotal role to increase a person's social, political, and economic status in society. Higher education, in addition, increases socio-economic return, contributes to social democratization, and capacitate to utilize the full potential. However, the dominance of global power, neoliberalism, and profit-centric business in the education sector have captivated people's attention and the indigeneity of education has been significantly missing. Equity in education is a global concern that is reflected in the Sustainable Development Goal (SDG)- 4 and is an important aspect of indigenizing education; however, it faces multitudes of challenges, both at policy-level and implementation level which disables the globe to ensure equitable education for all irrespective of their sex, race, caste, ethnicity, religion, geography and so forth.The exclusion and partiality inherited from history, particularly in a form of culture and social system, its embodiment in the existing social and state structure, and use of subtle power to sustain the hegemony have predominantly contributed to the inequality in all sectors, and education is not an exception. Therefore, the existing Western-led education requires a paradigm shift and should build on the indigeneity. Participation of marginalized people in policymaking, the inclusion of indigenous knowledge in education curriculum based on the empirical study, strengthening mechanisms to execute inclusion policies and programs, the critical conscious approach to adult education of Paulo Freire which is about the reflection of state and subsequent action for transformation can work to tackle the rooted exclusion and foster equity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes