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portada Intrinsic Csr and Competition: Doing Well Amongst European SMEs (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
396
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 2.4 cm
Peso
0.55 kg.
ISBN13
9783030210397

Intrinsic Csr and Competition: Doing Well Amongst European SMEs (en Inglés)

Wehrmeyer, Walter ; Looser, Stéphanie ; Del Baldo, Mara (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Blanda

Intrinsic Csr and Competition: Doing Well Amongst European SMEs (en Inglés) - Wehrmeyer, Walter ; Looser, Stéphanie ; Del Baldo, Mara

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Intrinsic Csr and Competition: Doing Well Amongst European SMEs (en Inglés)"

This edited book is at the intersection of the discussion on family-owned business, the CSR agenda and company competition in Europe. The authors contribute to the debates on corporate social responsibility by arguing that formal management systems are not the one-size-fits-all solution they are typically presented to be. Exploring alternative interpretations of the profile environmental management activities have in SMEs, the book evaluates the way in which cultural and ethical values are embedded in European SMEs in order to drive and orientate CSR successfully without following the mainstream 'systems' approach. It addresses several values of thought within the CSR debate such as intrinsic CSR, the role of virtue ethics and moral theory in corporate culture, environmental sustainability and vision-driven CSR. Focusing on a European perspective, the book heuristically explores an alternative model for the integration of CSR, innovation dynamics and economic success driven by intrinsic values rather than extrinsic post-decision rationalisations.

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El libro está escrito en Inglés.
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