Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Language, Education and Uyghur Identity in Urban Xinjiang (Routledge Studies on Ethnicity in Asia) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138847729

Language, Education and Uyghur Identity in Urban Xinjiang (Routledge Studies on Ethnicity in Asia) (en Inglés)

Joanne Smith Finley Xiaowei Zang (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

Language, Education and Uyghur Identity in Urban Xinjiang (Routledge Studies on Ethnicity in Asia) (en Inglés) - Joanne Smith Finley Xiaowei Zang

Libro Físico

$ 243.963

$ 304.954

Ahorras: $ 60.991

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Language, Education and Uyghur Identity in Urban Xinjiang (Routledge Studies on Ethnicity in Asia) (en Inglés)"

As the regional lingua franca, the Uyghur language long underpinned Uyghur national identity in Xinjiang. However, since the 'bilingual education' policy was introduced in 2002, Chinese has been rapidly institutionalised as the sole medium of instruction in the region's institutes of education. As a result, studies of the bilingual and indeed multi-lingual Uyghur urban youth have emerged as a major new research trend. This book explores the relationship between language, education and identity among the urban Uyghurs of contemporary Xinjiang. It considers ways in which Uyghur urban youth identities began to evolve in response to the state imposition of 'bilingual education'. Starting by defining the notion of ethnic identity, the book explores the processes involved in the formation and development of personal and group identities, considers why ethnic boundaries are constructed between groups, and questions how ethnic identity is expressed in social, cultural and religious practice. Against this background, contributors adopt a special focus on the relationship between language use, education and ethnic identity development. As a study of ethnicity in China this book will be of huge interest to students and scholars of Chinese culture and society, Asian ethnicity, cultural anthropology, sociolinguistics and Asian education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes