Buscadays Hasta 40% en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Lessons Learned from World Bank Education Management Information System Operations: Portfolio Review, 1998-2014 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 0.9 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9781464810565

Lessons Learned from World Bank Education Management Information System Operations: Portfolio Review, 1998-2014 (en Inglés)

Sarah Mintz (Autor) · Husein Abdul-Hamid (Autor) · Namrata Saraogi (Autor) · World Bank Publications · Tapa Blanda

Lessons Learned from World Bank Education Management Information System Operations: Portfolio Review, 1998-2014 (en Inglés) - Abdul-Hamid, Husein ; Saraogi, Namrata ; Mintz, Sarah

Libro Físico

$ 40.726

$ 67.877

Ahorras: $ 27.151

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Lessons Learned from World Bank Education Management Information System Operations: Portfolio Review, 1998-2014 (en Inglés)"

This report provides an overview of the World Bank Education's portfolio in the area of Education Management Information Systems (EM ISs) over the course of 17 years from 1998 to 2014. It seeks to identify overall trends and characteristics of Bank support in this area, with the intent of informing future project preparation and analytical work. Although several good practices were evident, operational performance of EMIS activities fell short of expectations, with widespread deficiencies that ranged from unclear definitions and understanding of the EMIS to ineffective implementation and utilization. Future projects could benefit from the SABER EMIS Assessment Framework. The SABER EMIS framework focuses on the need for a (a) strong enabling environment, (b) system soundness, (c) quality data, and (d) effective utilization as the key factors essential for the successful implementation of EMIS. This initial needs assessment of a country's EMIS can playa critical role in benchmarking countries and provide a valuable foundation for the design of new projects. Examples of successful EMIS activities include (a) development of an EM IS to manage teachers and provide access to education (e.g., Afghanistan); (b) utilization of an EMIS as a management tool (e.g., Bosnia and Herzegovina); (c) creation of an online EMIS to improve access to education data (e.g., Honduras); (d) using an EM IS as a tool to strengthen teaching and learning (e.g., Lithuania and Guatemala); and (e) using an EM IS as a management tool for schools (e.g., Malaysia). These success stories highlight how awell-implemented EMIS can improve the performance of an education system.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes