Buscadays Hasta 40% en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement With Policy Sociology and Bourdieu (China Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Autor
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032289939
N° edición
1

Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement With Policy Sociology and Bourdieu (China Perspectives) (en Inglés)

Hui Yu (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement With Policy Sociology and Bourdieu (China Perspectives) (en Inglés) - Hui Yu

Libro Nuevo

$ 128.564

$ 214.273

Ahorras: $ 85.709

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Viernes 09 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement With Policy Sociology and Bourdieu (China Perspectives) (en Inglés)"

By concentrating on the topic of school enrolment policy for rural-to-urban migrant children in China, this book analyses the unequal power relations and structural inequalities that can appear in the context of education. The author complements current knowledge by applying theoretical resources of policy sociology, in particular the thinking of Pierre Bourdieu, into analysis of educational policymaking in the Chinese context. He takes a policy trajectory approach to trace the (unequal) power relations and structural inequalities invested and realised in the school enrolment policy. Rooted in rich qualitative data from five metropolises, he examines both external influences of politics, economy and public policy on educational policy agenda setting and discursive practices within the educational policy cycle, inherent in the post-2013 restrictive school enrolment policy. Structural constraints and agency in the local context are also explored, indicating that the intersectional effects of political, economic, and civic logic can result in differentiated modes of policy enactment. The study will be of interest to scholars, students, policymakers and practitioners in helping address policymaking and social justice in education for migrants and other marginalised groups.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes