Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Natashas Dress: Language of Literature, Language of Fashion (Cultural Interactions: Studies in the Relationship between the Arts) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
286
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9783034322164

Natashas Dress: Language of Literature, Language of Fashion (Cultural Interactions: Studies in the Relationship between the Arts) (en Inglés)

Paola Colaiacomo (Autor) · · Tapa Blanda

Natashas Dress: Language of Literature, Language of Fashion (Cultural Interactions: Studies in the Relationship between the Arts) (en Inglés) - Paola Colaiacomo

Libro Físico

$ 68.411

$ 85.514

Ahorras: $ 17.103

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Natashas Dress: Language of Literature, Language of Fashion (Cultural Interactions: Studies in the Relationship between the Arts) (en Inglés)"

This book explores interconnections between high literary modernism and the revolution in dress design of the early twentieth century. During this time, new and «liberated» lifestyles created a bond among figures as diverse as writers and fashion editors, painters and art critics, photographers and models, dancers and economists – all of whom were in different ways looking at new «inventive clothes» (Vreeland) as life experiences. Starting points of the research are Pirandello’s One, no one, and one hundred thousand, where the protagonist’s disowning of his own image in the mirror ignites a tragedy, and Roger Fry’s essays on the resuscitation of Victorianism at the end of the First World War, where the phantasmagoria of time is identified as the basis for modern illusion. Each chapter in the book explores a different facet of the same topic: the distance between self and image as the dispenser or destroyer of enchantment. This issue was actively pursued by philosophers (Benjamin), writers (Woolf, Mansfield, Fitzgerald), photographers (Man Ray, Cecil Beaton) and fashion critics (Vreeland). The evolution in fashion editing was meanwhile instructing the sophisticated readers of Vogue and Harper’s Bazaar in the art of contemplating their own reflections in the mirror and seeing in them exactly what they wanted to see. The Natasha of the title is Tolstoy’s heroine, a secret spring of creative energy for Katherine Mansfield, and the source of one of Diana Vreeland’s most perceptive insights into the nature of fashion.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes