Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sense of Place, Identity and the Revisioning of Curriculum (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
221
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.4 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN13
9789819942657

Sense of Place, Identity and the Revisioning of Curriculum (en Inglés)

Terry Locke (Autor) · Springer · Tapa Dura

Sense of Place, Identity and the Revisioning of Curriculum (en Inglés) - Locke, Terry

Libro Nuevo

$ 215.131

$ 268.914

Ahorras: $ 53.783

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sense of Place, Identity and the Revisioning of Curriculum (en Inglés)"

This book explores intersections between sense of place, the formation of identity, indigeneity and colonisation, literature and literary study, the arts, and a revisioned school curriculum for the Anthropocene. Underpinning the book is a conviction that sense of place is central to the fostering of the change of heart required to secure the survival of human life on earth. It offers a coherent overview of seemingly disparate realities on a geographically and historically sprawling canvas. The book is a work of literary non-fiction, drawing on a range of sources: literary works and criticism, theoretical research, empirical studies and artworks. Of its very nature, the book enacts an extensive cultural critique. After establishing a cross-disciplinary foundation for "sense of place", the book describes its relationship to identity with reference to such terms as attachment, dispossession, reclamation and representation. It shows how a hopeful narrative for planet stewardship can be developed by the uptake of indigenous and traditional discourses of place. It concludes with the envisioning of a place-conscious curriculum, and ways in which an activist agenda might be pursued in the Anthropocene.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes