Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Shaping the American Faculty: Perspectives on the History of Higher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
182
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781412856027
N° edición
1

Shaping the American Faculty: Perspectives on the History of Higher Education (en Inglés)

Geiger Roger L. (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Shaping the American Faculty: Perspectives on the History of Higher Education (en Inglés) - Geiger Roger L.

Libro Físico

$ 90.657

$ 113.321

Ahorras: $ 22.664

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Shaping the American Faculty: Perspectives on the History of Higher Education (en Inglés)"

Beginning in the twentieth century, American faculty increasingly viewed themselves as professionals who were more than mere employees. This volume focuses on key developments in the long process by which the American professoriate achieved tenure, academic freedom, and a voice in university governance.Christian K. Anderson describes the formation of the original faculty senates. Zachary Haberler depicts the context of the founding and early activities of the American Association of University Professors. Richard F. Teichgraeber focuses on the ambiguity over promotion and tenure when James Conant became president of Harvard in 1933. In "Firing Larry Gara," Steve Taaffe relates how the chairman of the department of history and political science was abruptly fired at the behest of a powerful trustee. In the final chapter, Tom McCarthy provides an overview of the evolution of student affairs on campuses and indirectly illuminates an important negative feature of that evolution-the withdrawal of faculty from students' social and moral development.This volume examines twentieth-century efforts by American academics to establish themselves as an independent constituency in America's colleges and universities.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes