Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Stealing from the Mother: The Marginalization of Women in Education and Psychology from 1900-2010 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
180
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9781475801583

Stealing from the Mother: The Marginalization of Women in Education and Psychology from 1900-2010 (en Inglés)

Jerry Aldridge (Autor) · Lois McFadyen Christensen (Autor) · R & L Education · Tapa Dura

Stealing from the Mother: The Marginalization of Women in Education and Psychology from 1900-2010 (en Inglés) - Aldridge, Jerry ; McFadyen Christensen, Lois

Libro Nuevo

$ 160.081

$ 200.102

Ahorras: $ 40.020

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Stealing from the Mother: The Marginalization of Women in Education and Psychology from 1900-2010 (en Inglés)"

This book is the only available compilation of women in education and psychology whose work has been marginalized, forgotten, or attributed to their male colleagues. This resource includes women from the progressive era (1900-1950), the psychological period (1950-2000), and the political period (2000-2010). Caucasian and African American scholars from the Northeast, Southern, and Midwestern states are highlighted. Some of the chapters are shorter than others due to the limited literature concerning some of the women. In addition, chapters describing the elimination of gender inequity in early childhood education, the marginalization of women in education under No Child Left Behind as well as discrimination of women in higher education are included. The book concludes with the need to rethink teacher education to include the exceptional contributions of the women who are showcased in this book. Finally, this source is an attempt to eliminate gender inequity in teacher education and educational psychology by restoring the contributions of feminine scholars.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes