Compartir
The Effect of Asymmetric Entry Costs on Bertrand Competition (en Inglés)
Penny Hill Press Inc
(Ilustrado por)
·
Createspace Independent Publishing Platform
· Tapa Blanda
The Effect of Asymmetric Entry Costs on Bertrand Competition (en Inglés) - Penny Hill Press Inc ; Federal Trade Commission
$ 33.466
$ 55.777
Ahorras: $ 22.311
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: Estados Unidos
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Lunes 29 de Julio y el
Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "The Effect of Asymmetric Entry Costs on Bertrand Competition (en Inglés)"
By permitting firms to have different entry costs, I generalize two previously studied models of two-stage entry and pricing amongst Bertrand competitors. I find that the existing results depend critically on the symmetry assumption. For example, if firms' entry decisions are observed before price-setting occurs, then total welfare can increase following the introduction of a potential entrant, in contrast to the unambiguous welfare reduction found in the symmetric setting. If firms' entry decisions are unobserved before pricing-setting occurs, then the expected price typically decreases or remains unchanged following the introduction of a potential entrant, in contrast to the unambiguous price increase found in the symmetric setting. In both price-setting environments, competition increases following the introduction of potential entrants with sufficiently low entry costs, a finding that is obscured by focusing on the symmetric models.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.