Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Peripatetic Journey of Teacher Preparation in Canada (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781839822391

The Peripatetic Journey of Teacher Preparation in Canada (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts) (en Inglés)

Rosa Bruno-JofrÉ; Joseph Stafford (Autor) · Emerald Publishing Limited · Tapa Dura

The Peripatetic Journey of Teacher Preparation in Canada (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts) (en Inglés) - Rosa Bruno-JofrÉ; Joseph Stafford

Libro Nuevo

$ 187.193

$ 233.992

Ahorras: $ 46.798

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Peripatetic Journey of Teacher Preparation in Canada (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts) (en Inglés)"

The Peripatetic Journey of Teacher Preparation in Canada situates teacher training, preparation and education in Canada within national and global histories. The authors lead the reader through an exploration of the objectives of schooling, the contextual role of teachers, and the political undercurrents sustaining various educational conceptions and policies.   Taking a ‘longue durée’ approach, the authors begin by considering traditional practices in Indigenous nations encountered by the colonizers of Canada, including the role of the community as an educator. Tracing teacher preparation through colonization, the authors then move on to the formation of the educational state, the development of educational sciences and educational debate, the professionalization of teaching, its feminization at the elementary level, and its integration into the university, along with changes that emerged out of the ‘long 1960s.’ The book closes with a discussion of the process by which Indigenous people are reclaiming control over their education, and with it their spirituality, as well as gaining control over the formation of their own teachers.   Placing the historical analysis of teacher preparation within prevailing political and socio-economic processes, the authors showcase a series of overlapping discourses and internationally relevant educational trends.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes