Buscadays Hasta 40% en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Theory of the Marketing Firm: Responding to the Imperatives of Consumer-Orientation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
376
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 2.7 cm
Peso
0.68 kg.
ISBN13
9783030861056
Categorías

The Theory of the Marketing Firm: Responding to the Imperatives of Consumer-Orientation (en Inglés)

Gordon R. Foxall (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Dura

The Theory of the Marketing Firm: Responding to the Imperatives of Consumer-Orientation (en Inglés) - Foxall, Gordon R.

Libro Nuevo

$ 194.145

$ 323.575

Ahorras: $ 129.430

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Theory of the Marketing Firm: Responding to the Imperatives of Consumer-Orientation (en Inglés)"

The marketing firm is that business organisation which responds to the imperatives of consumer-orientation. Its style of management is marked by its adherence to the criteria of goal separation, participation in marketing transactions, entrepreneurial sovereignty and reciprocal entrepreneurial management, all of which are explored in this pioneering book. It assumes the proposition, uncontroversial enough to marketing academics and students, that contemporary firms can survive and prosper - achieve their financial goal, be it the maximization of profit or sales or growth - only if they respond appropriately to those imperatives: specifically, the forces that promote consumer discretion and consumer sophistication. Surprisingly, however, theories of the firm, based on economics, strategic management or behavioural science, show scant recognition of this observation which is abundantly clear from the most elementary treatment of marketing management. Renowned scholar Gordon R. Foxall argues that this proposition should form the starting point of a theory of the firm and explores its implications for marketing theory in the light of the findings of consumer behaviour analysis and research on the marketing firm. Hence, while pursuing a competence theory of the marketing firm based on the idealised implications of the imperatives of consumer-orientation, the book rests its conception on a groundwork of empirical evidence on consumer behaviour and corporate action.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes