¡Vacaciones de Invierno Kids! hasta 10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Transforming American Airlift: Effects-Based Mobility, the C-17, and Global Maneuver (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
52
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.6 x 18.9 x 0.3 cm
Peso
0.11 kg.
ISBN13
9781288410415
Categorías

Transforming American Airlift: Effects-Based Mobility, the C-17, and Global Maneuver (en Inglés)

Ravi I. Chaudhary (Autor) · Biblioscholar · Tapa Blanda

Transforming American Airlift: Effects-Based Mobility, the C-17, and Global Maneuver (en Inglés) - Chaudhary, Ravi I.

Libro Nuevo

$ 102.554

$ 128.193

Ahorras: $ 25.639

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 02 de Agosto y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Transforming American Airlift: Effects-Based Mobility, the C-17, and Global Maneuver (en Inglés)"

From 1918 to 1990 airlift advocates used the speed and range of aircraft to develop an en route mobility system capable of maneuvering joint forces on a global scale. However, the demand for air mobility agility exceeded capabilities in the 1990s. Instead of pursuing aircraft performance improvements, the Air Force developed a dependence on intermediate basing that stagnated mobility capabilities. From 2001 to 2005 mobility operations in the Global War On Terror (GWOT) saturated the en route system, and uncovered the limits of American mobility. The source of this "mobility plateau" is linked to a doctrinal dependency on intermediate basing that diverts resources from advanced transport development. The 2006 QDR projects some potential gains, but falls short of achieving appreciable improvements in agility for joint forces. Transforming American airlift requires a new way of thinking to build doctrine that increases global agility. In the next 10 years, Effects-Based Mobility (EBM) will shape doctrine and enable leaders to focus on generating effects for joint forces at all levels of war. Most importantly, EBM will enable leaders to think beyond nominal improvements and focus on programs that significantly increase global agility. In 30 years, EBM will truly enable "global maneuver" and provide a new doctrine capable of triggering innovation in the aerospace industry.EBM fulfills the Headquarters Air Mobility Command Doctrine and Policy Division (HQ AMC/A5) request to develop new doctrine for air mobility. In order to tailor activities for the joint fight, the author merged Effects-Based Operations (EBO) with air mobility doctrine to develop the EBM concept. The author also applied modern techniques used in the aerospace industry to analyze air mobility systems. The results of this study propose EBM as a doctrinal method of significantly increasing global maneuver capability.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes